Sommertid er treningstid - bruk mulighetene rundt deg!

Sommertid er treningstid - bruk mulighetene rundt deg!

Ser du også fram til late sommerdager med ferie, sol og varme? Det har du fortjent, men husk at også kroppen må pleies gjennom sommeren. Og det er lettere enn du tror. Sett deg treningsmål gjennom sommeren og bruk de mulighetene du har rundt deg.

30 minutter aktivitet i løpet av dagen er nok til å føle velværet som fysisk aktivitet gir. Sommertrening skal være enkelt og lystbetont, og det er ikke mye tilrettelegging som kreves. La joggeskoene stå framme og ta de med på ferie. Husk å pakke ned litt treningstøy når feriekofferten gjøres klar. Her kommer noen treningstips til sommertrening:

  • Delta på Friskis&Svettis sine sommertreninger og benytt deg av Sommerbonusen gjennom hele sommeren. Da treffer du kjente og får energigivende trening sammen med andre.
  • Gå turer -- aktiv gange er god trening. Tempoet må være såpass at du blir svett på ryggen.
  • Ta en morgenløpetur i strandkanten. Å løpe i sand er super trening og gir i tillegg til utholdenhetstrening utfordringer for koordinasjon og balanse.
  • Kombiner noen minutter med hoppetau og styrkeøvelser som armhevinger, planke, situps og knebøy. 30 min aktivitet holder og treningen krever minimalt med plass.

God sommer!

 

 

			
Utvalgte bilder fra

#friskissvettisnorge