Finn lysten til høstens trening

Finn lysten til høstens trening

Sommeren er på hell, luften litt kjøligere og friskere. Etter sommerens velfortjente pause kommer lengselen etter å komme i gang igjen eller kanskje det er første gang du prøver deg på trening? Å starte litt forsiktig er et av våre tips for å komme i gang med høst treningen 2016.

KJØR PÅ!
Ikke sitt å vent på det perfekte tidspunktet til å starte, kom deg til treningen og bare kjør på. Den beste treningen er faktisk den som blir noe av. Et tips er å pakke treningsbaggen kvelden før, sett den frem synlig så du ikke glemmer den på vei ut.

START SOFT
Vent med de tøffeste treningene, da minsker du skaderisikoen og bygger deg opp suksessivt. I tillegg er det lett å miste motet om man starter for hardt. Start gjerne med en Soft trening. På soft får du samme type trening som på de ordinære treningene men bare i et litt roligere tempo og det er lettere å komme inn i riktig teknikk. Gi kroppen tid å komme i gang uansett på hvilket nivå du starter.

VELG DET MORSOMSTE
Hva får deg til å smile? Er det kreative dansesteg eller rolige yogaposisjoner? Pushups eller vektstang? Sykling innendørs eller løping ute? Glade poplåter eller tung hiphop? Om du ikke helt vet: test litt forskjellig og finn ut hva som lokker frem smilet hos deg.

UTGANGSPUNKT I DEG SELV
Ta utgangspunktet fra dine forutsetninger i stedet for å se hva andre gjør. Både i styrkerommet og på gruppe trening er noen vant mens andre tester for første gang. Lytt til din kropp og sett egne mål med din trening.

TREN MED EN KOMPIS
Ta med en kompis, partner eller ditt barn og tren sammen. Snakk sammen mellom settene i styrkerommet eller etter gruppetreningen eller kombiner med en bit mat etter treningen. Trening er en super måte å være sosial på og som lett blir en vane.

FINN UT AV
Sjekk ut en treningsform. Og les litt om den! Enten her på webben (link) eller gjennom å kontakte din forening. Vet du hva du forventer deg av treningen øker muligheten til å finne det rette for deg.

GI TRENINGEN EN SJANSE
Finner du treningsformen du liker– kjør den flere ganger. Etter noen ganger har du helt sikkert fått orden på armer og bein. Da opplever du både glede og mer treningseffekt.

DU ER ALLEREDE EN VINNER
Allerede under første treningen kommer du til å kjenne hvordan kroppen svarer. Ta til deg den gode følelsen, nyt endorfinene. Hvordan det enn gikk på treningen – DU er en vinner!

			
Utvalgte bilder fra

#friskissvettisnorge