Kom i gang

Kom i gang

Kroppen er skapt for bevegelse. En daglig dose fysisk aktivitet gir overskudd, livskvalitet og beskytter oss mot sykdommer og plager. Alle trenger å røre på seg, og det er aldri for sent å begynne! Litt er bra – mer er bedre. Og ALT er bedre enn ingenting.


Kanskje Friskis&Svettis kan hjelpe deg med å endre hverdagsrutinene til en (litt) mer aktiv tilværelse? Vi tilbyr morsom trening i et inkluderende miljø helt fritt for konkurranse. Det er enkelt å komme i gang, og ikke minst; det er enkelt å fortsette! Med 40 foreninger fordelt på hele landet så finnes vi kanskje i nærområdet der du bor. Velkommen til oss!

Friskis&Svettis bidrar i det nasjonale folkehelsearbeidet gjennom samarbeid med Helsedirektoratet, Norges Idrettsforbund, kommuner og interesseorganisasjoner. Målet vårt er å tilby enkel og effektiv trening i et miljø der alle skal føle seg velkomne. Vi vil senke terskelen for å komme i gang med trening. Friskis&Svettis har flere varianter av trening som egner seg for deg som ønsker å komme i gang. Lavterskeltrening som gjør det lettere for deg å komme i gang kan være:


Jympa Soft
: Tar hensyn – bygger - utfordrer
Jympa soft er en trening som tar ekstra hensyn til muskler og ledd. Her kan du bygge opp stryke, kondisjon, stabilitet og bevegelighet med sikre ryggvennlige øvelser til inspirerende musikk. Soft er en skånsom og utvalgt Jympa som det virkelig kan svinge av. Øvelsene er enkle, både å forstå og utføre. Musikken er variert og lett å trene til. Det finnes godt med tid til å komme inn i øvelsene. Timen inneholder ingen hopp eller tunge øvelser. Les mer:
komigang-jympa

Spinn soft: Individuell kondisjonstrening i sal på sykkel
Effektiv kondisjonstrening på spinningsykkel for deg som vil trene med behagelig puls. Lederen guider og du bestemmer selv tempo og motstand på pedalene. Trenger du hjelp til å stille inn sykkelen, så møter du opp 10 min før treningsøkten starter og ber om assistanse fra instruktøren. Les mer.
komigang-spinn

Flex Soft: Funksjonell og myk bevegelighetstrening
Myk opp og tren din funksjonelle bevegelighet med ekstra hensyn til ledd og muskler. Treningen er rolig, du jobber deg sakte inn i bevegelsene. Treningen passer for deg som føler deg stiv og uvant med bevegelighetstrening, men også for deg som med en myk og dynamisk bevegelighetstrening vil stresse ned og finne indre balanse, få en følelse av å ha det bra og restitusjon. Les mer. 
komigang-flex

Yoga Soft: Myk og ekstra hensynsfull yoga
En rolig og varsom yoga som fyller deg med energi. Timen inneholder trygge flytende bevegelser, en aktiv pust og myke øvelser og yogaposisjoner som passer selv om du er stiv og uvant. Treningen avsluttes med en behagelig avslapning. Les mer.
komigang-yoga

Grunnfys: Riktig teknikk fra start
Grunnfys er trening med mye fokus. Som deltager får du på en enkel måte trene holdning, stabilitet, bevegelighet og balanse gjennom naturlige bevegelsesmønster. Styrke og kondisjon får du på kjøpet. Lederskapet er guidende, instruktivt og lærende. Du har god tid på hver øvelse, og de er lette å tilpasse ditt nivå. Les mer.
komigang-grunnfys

Styrkeromsinstruksjon/Styrkeromstrening: Effektivt og lett å komme i gang
Styrketrening er effektivt, sikkert og en fin måte å komme i gang på. F&S-instruktører kan hjelpe deg med alt fra å komme i gang til å lage et treningsprogram.
komigang-styrkerom

(Jympa) Basis: Variert – funksjonell – enkel å henge med på
Er en real allroundtrening i sal til musikk som forbedrer din styrke, kondisjon og bevegelighet på en oppbyggende måte. Treningen er tøff - men enkel, og passer for de fleste. Basis er helt hoppfritt, men kan inneholde litt jogging eller andre steg som "letter" litt fra gulvet. Les mer.
komigang-jympabasis

Spinn 55: Individuell
kondisjonstrening i sal på sykkel – litt tøffere enn Soft
Er en effektiv og oppbyggende kondisjonstrening der du selv bestemmer nivået med ditt tempo og motstand på pedalene. 55 står for antall minutter som treningstimen varer. Les mer.
komigang-spinn55

Kom i gang-kurs: Lavterskel
treningskurs over 5-10 uker for målgruppen inaktive med smakebiter på treningsformer der tempo og belastning som blir lagt på et nivå som alle kursdeltakerne kan klare. Det er kun et fåtall av F&S-foreningene som tilbyr Kom i gang-kurs.

Klikk deg inn på hjemmesiden til Friskis&Svettis-foreningen der du bor og sjekk ut det lokale lavterskel treningstilbudet. Du må gjerne ta kontakt med folkehelseansvarlig Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. dersom du ønsker ytterligere informasjon eller har spørsmål om idrettsorganisasjonen Friskis&Svettis og treningen vi tilbyr.

			
Utvalgte bilder fra

#friskissvettisnorge